Media4U בניית אתרים 03.9415432
בניית אתריים
   גיליונות NPT
NetProTek
גיליון 5 | 10/05/2010

תוצאות סקר האופנה Very Fashio.net

בחודש האחרון הפצנו באינטרנט סקר שנועד לבחון את פעילות רכישות האופנה של הגולשים הישראליים. התוצאות מראות על גישה חיובית מאוד לגבי רכישות מקוונות. רק 31% מהמשיבים ציינו כי לא רכשו דבר באינטרנט בתחום האופנה.

רוב הרכישות של הגולשים הם בתחום האקססוריז, ובעיקר תיקים אשר זוכים לפופלאריות רבה, כנראה מכיוון שאינם דורשים התאמה של מידה. למרות זאת, גם החולצות זוכות לאחוזי רכישה גבוהים בין הרוכשים. ניתן גם לציין את ההצלחה של איפור ובשמים, על אף שהם אינם מוצרי  "אופנה" מובהקים..

המשתתפים בסקר נהנים להתגאות במציאות שרכשו באתרים שונים, ביניהם צעיף של פראדה ב"סייל" במחיר של 1.44 דולר, נעלי אוקספורד באתר אסוס ב- 15 פאונד. קיבלנו גם סימנים לכך שרכישת הלבשה תחתונה הופכת לפופולארית מאוד באינטרנט, ואפשר להניח שקיימת  נוחות בהזמנתה דרך האינטרנט. השם ויקטוריה סיקרטס חזר על עצמו מספר פעמים בהקשר זה, ונראה שזהו מותג חזק בקרב הגולשות.

23% מהמשתתפים ציינו כי הם קוראים של בלוגים ופורומים, ו- 16% ציינו כי הם עוקבים באינטרנט אחר מותגים וקטלוגים, כש- 7% עוקבים אחריהם בפייסבוק.

בנושא הכספי – הרוב (35%) ציינו כי הם מוציאים בין 200 ל – 500 שקל בחודש על אופנה, כש- 10% ציינו כי הם מוציאים מעל ל- 1000 שקל.
 
 
hline
 

nir millman

 
נכון, הישראלים חשדנים. נכון, ההיצע באינטרנט לא גדול. למרות זאת, ואולי בגלל זה, מכירת אופנה ברשת העולמית והישראלית מהוות הזדמנות עצומה לכל יזם, מעצב או בעל פעילות בתחום האופנה - זה הזמן לתפוס את הטרנד בתחילתו בישראל ולהיחשף לפוטנציאל הקיים בעולם. אנו מביאים לכם מבט על שוק מכירות האופנה הישראלי והעולמי, ואולי תצאו עם רעיון יזמי חדש. 

צוות נטפרוטק, שמח לעמוד לרשותכם, לייעץ ולסייע בכל הנוגע להקמת חנות אופנה וירטואלית באינטרנט: fashion.netprotek.com

ניר מילמן
עקבו אחרינו בטוויטר
 
 
vline

שבדיה זה לא כאן

ז´נט תובל, שעלתה לארץ לפני כשנתיים  משבדיה מספרת כי מעט לאחר הגעתה לישראל, ניסתה כהרגלה להזמין בגדים דרך אתר H&M. היא התאכזבה לגלות כי אפשרות המשלוחים לישראל חסומה. לאחרונה, לאחר שענקית הביגוד פתחה סניף בישראל, היא פנתה למוקד השירות של החברה כדי לבדוק האם אפשרות המשלוחים נפתחה, וגילתה שעדיין לא ניתן לעשות זאת".
עבורה, כמו תושבים רבים באירופה ובארה"ב, רכישה של אופנה דרך האינטרנט היא דבר שבשגרה.

"H&M מוציאה בכל עונה קטלוג של כל המוצרים שמזכיר את הקטלוג של איקאה", מספרת ז´נט. "רואים מלא דוגמניות עם כל מגוון הבגדים. פשוט בוחרים מה שרוצים ולאחר מכן מזמינים בטופס בדואר או באתר האינטרנט. תוך שבועיים אפשר להחזיר את הבגדים ולקבל החזר כספי, או שהתשלום מתבצע רק על פי מה שבחרת לשמור - אחרי שבועיים בערך מיום קבלת ההזמנה",

למי שרגיל לרכוש בדרך זו מוצא בהם יתרונות משמעותיים. "זה נורא נוח. במקום להסתובב בחנויות מלאות אנשים, להמתין בתור לתא ההלבשה הצפוף, ולגלות שהמידה שרצית לא נמצאת, אז מודדים בשקט בבית, כשיש זמן לחשוב ולהתלבט", אומרת ז´נט ומוסיפה כי ייתכן מאוד כי בהזמנה מאתר אינטרנט היא מרשה לעצמה להזמין דברים שלא הייתה מכניסה איתה לתא המדידה, וכי אחרי שהבגד נמצא אצלה בבית, לפעמים מתוך עצלות יש סבירות שהבגד כבר יישאר, גם אם הוא לא בדיוק מה שציפתה לו.
 
 
הנתונים מספרים הכל
 
אם לוקחים בחשבון כי בישראל אנו נמצאים בממוצע כשנתיים מאחורי ארה"ב בכל הנוגע למגמות באנטרנט, אפשר בהחלט להסיק שעכשיו מגמת הרכישות באינטרנט צריכה לתפוס תאוצה. בעיקר עם הכניסה הצפויה של אמצעי תשלום בטוחים כמו סלולר ופייפאל.
 
 
לפי חברת המחקר נילסן המגזר החם ביותר בארה"ב בקניות באינטרנט הוא תחום הביגוד אשר כולל הנעלה ומכירת אקססוריז. מכירות המגזר עבור את קו ה- 27 מיליארד בשנה שעברה. מדובר בקפיצה של 17 אחוז מ- 2008. גם באירופה מכירות אופנה באינטרנט מובילות את המסחר האלקטרוני לצד מכירות ספרים וכרטיסים לאירועים. לפי חברת המחקר, רכישה באינטרנט הפכה לפעולה של הצרכן הממוצע, כשיותר ממחצית מהרוכשים המקוונים באירופה אומרים כי הם מוצאים באינטרנט דברי שהם אינם יכולים למצוא במקומות אחרים.

 

הנתונים האלה מראים כי עבור כל מעצב המאמין במותג שלו, עומדת ההזדמנות למכור מעבר לים. המסחר האלקטרוני מאפשר להגיע לקהלים עצומים בלי להשקיע בערוצי הפצה, משלוחים יקרים של מלאי, הקמת חנויות ועוד. הערוץ הישיר אל לקוחות בעולם רק מחפשים דברים חדשים ומעניינים, מאפשר לבדוק את המים הבינלאומיים ללא סיכון. כתבה בישראל היום על כך שייצוא האופנה הישראלי מתחיל לתפוס תאוצה – רק מחזקת את התפיסה שהעולם המקוון רק מחכה.
 
vline get your ecommarce vline
לתפוס את המגמה כבר בהתחלה - להרוויח מראשוניות בשוק
בישראל לעומת ארה"ב, אנו נמצאים בשלבים הראשונים של הצמיחה. אורי סלע רואה מה קורה באתר המצליח שלה, ומסיקה מסקנות.

קטלוג של אירית באתר Where2wearאורי סלע, המקימה של אתר where2were, אשר מהווה חלון ראווה לכל הקולקציות בשוק המקומי,  אומרת כי: "הצרכן הישראלי הוא יותר חושש מרכישות מאשר הצרכן בחו"ל, את זה אנחנו יודעים ועוקבים אחרי זה. קיימת מגמה של יותר פתיחות יותר וכן מתבצע איזשהו שינוי של רכישות. אבל הדרך עדיין ארוכה לפי מה שאנחנו חשים".

מה גורם לפער הזה? אורי אומרת כי: "זה ביצה ותרנגולת, מכיוון שיש ידיעה שהצרכן חושש לרכוש הרבה חברות לא מציעות למכור. דבר גורר דבר. המחסום יפרץ מצד מי שמציע את מרכולתו. אם אתרי האופנה או הקניונים הוירטואליים ינועו קצת יותר באגרסיביות זה יניע את הקונים. חברה כמו קסטרו, חברות ישראליות גדולות, אם יעשו את הצעד, אם מותג אהוד כמו קסטרו יכול לסחוף אחריו, אפילו יותר מ- H&M".

האתר של אורי מצביע על ההזדמנות שקיימת בשוק. האתר שלה מושך קהל בגילאי 25 עד 45, אבל רוב המסה הן גולשות בגילאי 28-37, אשר מגיעות לבדוק מהן הקולקציות העדכניות, מה המחירים ואיפה אפשר לרכוש דברים. "הקהל כיום אוהב להסתכל אתה רואה את נתיבי הגלישה, והוא מסתכל על המון פריטים. ולמעשה עושה את כל המסלול עד לקופה, מלבד הרכישה. הנתונים באופן כללי לגבי רכישות באינטרט לא תואמים בכלל את הפוטנציאל שאנו רואים באתר לפי הפעילות עד לנקודת הרכישה. האתר מציע כיום את כל המידע עד לשלב הרכישה, בהמשך כשנרגיש את הדופק, נכניס אפשרות כזאת".

המדריכה לקניות בגלקסיה
מאחורי נעלולה (http://nalula.blogspot.com), אחד מהבלוגים הפופלאריים לתחום האופנה עומדת שרון, שמהווה גורו מקומי לנושא הרכישות באינטרנט. חושבים על למכור באינטרנט - תשמעו מה יש לה להגיד...

ספרי קצת על עצמך ועל הבלוג...

שרון, 28, מנהלת בית תוכנה, בלוגרית נעליים, אקססוריז ושופינג, עוסקת בסוציולוגיה של הצרכנות במסגרת אקדמית (תואר שני בת"א, במסלול לדוקטורט), בת זוג למר פולני, דודה מסורה לשניים, בעלת תואר ראשון במשפטים מאוניברסיטת ת"א, תואר ראשון בפסיכולוגיה וסוציולוגיה, תואר שני במנע"ס ממכללה כלשהי.

הבלוג החל כבלוג נעליים, אחר כך השתעממתי והצטרפו גם אקססוריז, פוסטים אקראיים על אקטואליה, מעט פוסטים אישיים ומדריך רציני של כמה פוסטים לרכישות באיביי, וכן מדור קבוע למדי של אתרים מומלצים ששולחים מוצרים אטרקטיביים לארץ, בד"כ אתרים מחו"ל. קיים גם מדור קבוע למדי של ראיונות עם אנשים מעניינים שנקרא "מדברים אופנה עם". כמו כן בעלת בלוג בשמים בשם בושמולוגית, שבו כותבות לא מעט בלוגריות אחרות. אנו כותבות בו ביקורות בשמים, ומקוות לפתח סביבו קהילה נרחבת של חובבי (ובעיקר חובבות) בישום.

ספרי קצת על הקהילה שסביב הבלוג שלך ?

בחודשים האחרונים מדובר בכ-700 איש ליום בממוצע, לאחרונה קפצתי עוד קצת בגלל הבום של H&M. אני לא מאוד מכירה את הקהילה אבל יכולה להניח שהוא פונה לקהל רחב למדי, מבחורות צעירות (15, 16) ועד נשים בנות 30+ ומעלה שנהנות לראות ולדסקס נעליים. בסך הכל. יש פינה קבועה לגברים, כך שגם גברים מגיעים, אבל הרבה פחות.

האם את ממליצה לאנשים לרכוש אופנה באינטרנט ?

מאוד מאוד מאוד מאוד מאוד תלוי. יש דברים שקל יחסית לרכוש באינטרנט, כמו חזיות (מודדים, מעתיקים מספר דגם, ירן ומידה - ומזמינים בהרבה פחות). בחורות רזות יחסית יכולות לרכוש די בקלות מאתרים שונים גם במזרח הרחוק פריטי הלבשה שונים כי הן מתאימות למידות הקטנות. במידות גדולות זו בעיה, טבלאות המידה לא תמיד מספקות די מידע. העמדה שלי היא שחולצות קל יותר, יחסית, לרכוש ברשת ביחס למכנסיים/חצאיות. למרות שנשים עם חזה גדול במיוחד או זרועות עבות ודאי יחלקו עליי. גבוהות יתקשו לקנות שמלות מהמזרח הרחוק, שוב בגלל נושא המידות. אקססוריז אין בעיה לקנות ברשת, נעליים אני לא ממליצה אף פעם לקנות ברשת כי אין לדעת אם תוכלי לצעוד עליהן. נעליים הן פריט קלאסי שהמידה, האימום והעקב מאוד קריטיים, שלא לדבר על בעיות הגב שאת קונה עם זוג הנעליים לא מתאים. הרכישה, ואיתה סכומי הכסף ששילמת, עלולים לרדת לטמיון. אגב, לדעתי לגברים קל יותר לקנות בגדים אונליין, פחות סוגי מבנה גוף.

מה ימשוך במוצר מסוים באינטרנט ?

הרבה דברים שקשורים לחווית הרכישה: פלטפורמת רכישה נוחה, אתר קריא, מחיר ברור ובלי אותיות קטנות, משלוח נוח, תמונות ברורות, טבלת מידות מסוימת אם מדובר בבגדים וכו´. ומעבר לזה, כמובן, מחיר אטרקטיבי, עיצוב נאה ואיכות טובה.

האם אפשר לשים את האצבע על נקודות כשל בתהליך המכירה ?

מיעוט אפשרויות תשלום, אי תגובה למיילים, אתר לא נוח, כפתורים קטנים או גדולים מדי, תמונות לא ברורות, הוראות הפעלה מסובכות לאתר וכו´. אנשים עוצרים שנייה לפני התשלום ועושים חושבים. אם תהליך התשלום לא חלק ומאפשר לפלחי אוכלוסיה שונים להרגיע את החששות - לא תהיה רכישה. מחירי משלוח גבוהים הם חיסרון רציני.

איך את רואה את האינטרנט הישראלי כזירת מסחר מקוונת לתחום האופנה ?

עצוב מאוד!!! אין מכירה באף אחד מאתרי הרשתות הגדולות: קסטרו, רנואר, פוקס ואפילו מתאים לי - שהתחילו לייצר פלטפורמה כזו אבל באמצע מישהו נרדם והם שכחו. האתר של קסטרו מרגיז במיוחד מכיוון שהכל כבר מסודר בצורה קטלוגית נאה - למה לא לצרף כפתור "קנה כעת" קטן לכל העניין? אצל רנואר זה קטלוג מייגע ופלאשי לפרקים. אמריקן אפרל, ניין ווסט ואלדו לא טרחו ליצור אתר מיוחד לישראל אעפ"י שבאתרים שלהם בארה"ב כן יש פלטפורמת מכירה. למה, באמת? טו גו ונעלי מרקו הם קטלוגים מקוונים ומעיקים גם כן. יש תחושה קשה של העדר מודעות לרכישות אונליין, וזאת בשעה שהעולם הופך לכפר גלובלי, ישראליות מזמינות לא מעט גם מאיביי וגם מאתרים זרים בכלל ומתמודדות לא אחת עם המכס הישראלי ותעריפי המשלוח הגבוהים.

האם יש אתר של מותג או חנות בישראל שאת רואה כמוצלח ?

בוודאי. היינס (s-wear) עם אתר מסודר ביותר לרכישת מוצריהם. גם לפראו בלאו יש אתר מכירה נחמד, אבל למצער המחיר באזור ה"סייל" באתר עולה בהדרגה, וחבל.